Final i Svenska Publishing-Priset!

Två bidrag av Snick-Snack har gått till final i Svenska Publishing-Priset! Vi håller tummar och tår för vinst i kategorierna "Medlemstidningar yrke och bransch" och "Informationsfilmer".

– Vi är stolta och glada över att två av våra uppdrag gått vidare till final i tävlingen Svenska Publishing-Priset.  Det är tidningen BrandSäkert som vi producerar för Brandskyddsföreningen och filmen Tunnel run som vi gjort för Lidingöloppet, säger Lena Nordlund, vd.

Svenska Publishingpriset är en tävling för redaktionell kommunikation och marknadskommunikation som startade i början av 1990-talet. Det är en årlig jurybedömd tävling som numera omfattar alla kommunikationskanaler som appar, filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – inte bara designen. Snick- Snack har tagit hem ett antal statyetter från Svenska Publishing-Priset tidigare år och tar gärna emot fler "dubbel-P". Läs mer om våra nomineringar och vinster här.

BrandSäkert är Brandskyddsföreningens tidning som Snick-Snack producerat sedan 2005. Tidningen har tidigare både vunnit och nominerats till Svenska Publishing-Priset. Årets tävlingsbidrag har Masoud Owji på omslaget. Han överlevde diskoteksbranden 1998 och berättar sin gripande historia, som är både tragisk och hoppfull.

Filmen om Tunnel Run dokumenterar den 22 november 2014, innan Norra länken öppnades för biltrafik, då Stockholm Tunnel Run gick av stapeln. Ett 10 kilmoeter långt lopp i Norra länken, ett lopp som bara kunde upplevas en enda gång! Lidingöloppet arrangerade detta på uppdrag av Trafikverket och Stockholm Stad för att inviga det stora tunnelbygget. Snick-Snack filmade under ett pressat tidsschema. Vi hade endast en chans att filma detta lopp och med över 40 000 deltagare, många åskådare och flera parallella händelser gällde det att planera effektivt. Vi valde bland annat att filma från luften med hjälp av drönare.

Gå tillbaka