Snick-Snack + ÅC = sant

Åkesson & Curry förvärvar den prisbelönta content marketing-byrån Snick-Snack och blir en av Sveriges största fristående content-marketingbyråer.

Förvärvet innebär full integration av verksamhet, kunder och medarbetare. Åkesson & Curry förstärker därmed byrån med ytterligare kompetens inom digitalt- rörligt innehåll och content.

”Vi har sökt efter en bra byråpartner med utvecklings- och tillväxtambition som kan ta Snick-Snack vidare till nästa nivå. I mötet med Åkesson & Curry hittade vi direkt rätt med både ägare, ledningen och den personliga kulturen. Allt stämde perfekt, ” säger Lena Nordlund, vd och huvudägare för Snick-Snack.

 Genom övertagandet av Snick-Snack växer Åkesson & Curry med sju nya medarbetare och flera nya uppdrag och kunder. Den sammanslagna verksamheten får 27 medarbetare med en budgeterad försäljning på över 30 Mkr. Förvärvet gör Åkesson & Curry till en av de största fristående content-marketingbyråerna i Sverige. ”Vi befinner oss i en spännande tillväxt- och utvecklingsfas. Snick-Snack kompletterar vårt team utmärkt och vi ser stora möjligheter för Snick-Snacks medarbetare och kunder att växa och utvecklas hos oss. Genom den här affären tar vi tydlig position som den största fristående content marketing-byrån i Sverige. Och samtidigt pågår en mängd andra spännande strategiska initiativ . Vårt mål är att fortsätta utveckla Åkesson & Curry till en av Sveriges mest uppskattade och kompetenta fullservicebyråer inom kanaloberoende content marketing och det här är ett bra och roligt steg på vägen.” säger Robert Bryhn vd på Åkesson & Curry.

Snick-Snacks vd Lena Nordlund avgår formellt i samband med övertagandet men kommer under en övergångsperiod fortsätta samarbeta nära både kunderna och Åkesson & Curry för att sedan övergå i egen konsultverksamhet och där bla arbeta med ett eget bokprojekt. Åkesson & Currys vd Robert Bryhn tar över som tf vd för Snick-Snack.

Gå tillbaka